שלב תכנון הקמפיין מאחורינו, ובינו לבין היציאה הפומבית לדרך, עלינו לייצר לעצמנו מספיק תחמושת שתשמש אותנו בחודשים הקרובים. אחד מהפריטים הנדרשים בבונקר החומרים שלנו, הוא מאגר תמונות איכותי ומקצועי של המועמד, שממנו נבחר תמונה אחת מובילה שתשמש אותנו בחלק גדול של הפרסומים הרשמיים, ובנוסף, נשלוף מידי פעם מתוך המאגר, את התמונה המתאימה לכל מטרה שמתעוררת. ו
את הצילומים האלה אפשר אמנם לעשות באמצעים ביתיים, אך כדאי מאוד לעשות זאת עם צלם אמיתי, או לפחות צלם חובב שמחזיק ברשותו מצלמה איכותית, כזו שתייצר צילומים מספיק טובים שישמשו אותנו גם לשלטי חוצות. את יום הצילומים ניתן לעשות באולפן או לאור שמש, וכדאי מאוד להיצמד להנחיות התדמית שבתכנית העבודה. ו
בסשן הצילומים ננסה לדחוס כמה שיותר ורסיות צילומיות של המועמד, מזוויות שונות, תחת תאורות שונות, במרחקים שונות ובהבעות שונות. לא מוגזם לצלם כ-1000 צילומים שמתוכם נסנן ונבחר את הטובות ביותר, עד שנגיע לתמונה הנבחרת, תמונת הניצחון, זו שתרוץ איתנו ותייצג אותנו מעל לוחות המודעות, המרפסות, ושלטי החוצות. ו
אופי הצילומים קשור קשר ישיר לתדמית שנרצה לבנות לאותו מועמד: מועמד לוחמני ונחוש - נצלם בצורה אחת, מועמד אמפטי שהדגל שלו הוא האנושיות והחביבות - נצלם באופן שונה לגמרי, ומועמד שסימן ההיכר שלו הוא חזון מרחיק לכת - נצלם בצורה שלישית. בסופו של דבר תמיד צריך לחשוב לא רק איך המועמד ייראה נאה יותר, אלא איך הצילום שנבחר ישרת את התדמית הכללית שאנחנו בוחרים, תדמית שבסופו של דבר לוקחת את דמותו של המועמד, ואורזת אותה כגירסה מדוייקת יותר של עצמה. לצילום, חשיבות גדולה בכלל משימת מיתוג המועמד, ולכן יש לתכנן אותו בהתאם להקשר הכללי ולא רק כצילום תדמית של סלב חדש שרוצה להציג לעולם את יופיו. ו
ודבר אחד שכדאי לציין: אנא זכור שאתה מועמד מקומי, ואין מקום להתדרדר לפוזות של גדול האומה. דגל ישראל מאחורי מועמדים לרשות המקומית – תמיד נראה בעיניי קצת פתטי, ודומה לשירת "התקווה" בסיום חוג בית. ו
בסוף נבחר את התמונה שמייצגת בצורה הטובה ביותר את המיתוג שנבחר
הצילום צריך לשקף את המועמד על-פי האסטרטגיה שנבחרה